Friday, March 11, 2011

Japan Earthquakes 2011


dah nampak sangat petanda. banyak sangat.


untuk apa lagi kita leka membuat dosa?
untuk apa lagi kita agung-agungkan personaliti gila?
ajal maut siapa tahu? siapa tentu? hanya Allah yang satu.
La Illaha Illallah.
titik air mata bukan untuk yang sia-sia. tapi sebagai erti keinsafan. erti tunduk pada tuhan.
ini masa bukan lagi untuk kita lupa. tapi untuk kita mengingat.
jangan lagi kita berkira. jangan lagi kita bersengketa.
tangan ditadah untuk meminta. bukan pada yang zalim, bukan pada yang pemberi binasa. tapi hanya pada Dia.

Ya Allah, selamatkan kami. sesungguhnya hanya-Mu yang maha mengampuni, yang maha mengasihani.

dosa yang tidak Allah ampunkan ialah dosa terhadap sesama manusia.
ampunkan aku andai ada lidah aku mengucap yang salah.
andai ada perbuatan aku yang dirimas.
kepada sesiapa yang aku cari pasal, aku pohon maaf kamu.
terutama yang aku calarkan hatinya dengan kuku tajam.
aku pohon dari setiap satu dari kamu.
Thank You ♥