Tuesday, February 22, 2011

perempuan merokok dah macam orang dulu dulu makan sireh



agak-agak apa perasaan korang sebagai lelaki bila tengok perempuan merokok? rupa bukan main ayu, fashionable tapi dengan muka relax selamba sombong bukak kotak rokok, petik lighter kepas kepus hisap rokok. banyak kita jumpa di kedai makan, shopping complex, atas motosikal. lagi pelik bila tengok girl tu merokok atas motosikal sedang bonceng bf dia yang bawak motosikal. bf tak kesah ke, atau memang pun bf yang ajar? 

huhu. sorry to say la k , i hate smoking people. even dia lelaki sekalipun, social smoker ke, heavy smoker ke they all are same. aku memang tak suke. apa lagi kalau ko nak merokok depan aku. dan apatah lagi kalau aku tengok perempuan hisap rokok.  ntah la. walaupun dulu.. aku biasa jugak terdedah dengan asap rokok sejak kecik.. aku tetap benci asap rokok. my father was a heavy smoker. Alhamdulillah, sekarang dia dah berenti.  hopefully, he could manage not to touch the cigarette ever again. maybe atas ketidakselesaan dengan asap rokok sejak kecik itu membuatkan aku tak suka kat orang yang merokok. mungkin sebab tu jugak aku bertekad tak nak kawen dengan perokok. huhu. Alhamdulillah setakat ni my bf tak berminat dengan rokok. ='D

kenapa makin ramai perempuan merokok ? huhu. anyway.. terpulang la kat korang nak merokok ke apa ke. korang boleh pikir mana baik mana buruk. korang tau kan, lebih teruk kesan sampingan merokok terhadap wanita?

wanita bakal menjadi ibu. bayi yang lahir dari ibu yang merokok berisiko tinggi mengalami pelbagai negative effect. kalau bukan effect pada bayi, juga berisiko terhadap diri sendiri seperti barah payudara ataupun kanser rahim pada usia remaja.
hadiahkan saya se-click! T.T
Thank You ♥